rss      tw      fb
Keres

A Lehet Más a Politika párt (LMP) közleménye


OS 2015. január 3., szombat 14:21

Milyen közlekedési reformra lesz képes ez a kormány?

Az útdíj elhibázott kiterjesztésével ismét bizonyította a kormány, hogy a szakmai érvek nem érvényesülnek a döntéseiben. Sőt, immár nem csak a kormánypárti országgyűlési képviselők, városvezetők véleményét hagyják figyelmen kívül, de - mint Hende Csaba miniszter példája mutatja - egyes kormánytagok is kimaradtak a tájékoztatásból. Vajon az útdíj botrány után ez a kormány milyen közlekedési reformra lesz képes? A Lázár János által kilátásba helyezett reform a legrosszabb előjelekkel indul. A folytatás azonban ennél is komorabbnak tűnik. A Volán-vállalatok leromlott járműparkkal néznek a közelgő piacnyitás elé, a hazai buszgyártás tetszhalott. Nem tudni, milyen pályázatot akar kiírni a kormány a buszos piacnyitás kapcsán. Kiszivárgott hírek szerint a vasúttal kapcsolatban a Kóka-korszak szellemiségét idéző háttértanulmány készült.

Az LMP követeli, hogy mutassák be, pontosan mit ért a kormány közlekedési reform alatt. Hozzanak nyilvánosságra minden háttértanulmányt, ami vasúti járatritkítással hozható összefüggésbe. Az LMP szerint valódi ütemes menetrendet kell kialakítani, ezt kell kiterjeszteni. A járatritkítás rombol, jelentéktelen megtakarítást hoz. Nem sarcokkal lehet a közösségi közlekedés felé terelni az utasokat, hanem használható, megfizethető közlekedéssel, busz és vasút összehangolásával, a leromlott állapotú járművek és infrastruktúra felújításával.

Keresztes László Lóránt

közlekedéspolitikai szakszóvivő

Kiadó: Lehet Más a Politika párt (LMP)